Miksi hallinnoida loppuasiakkaan puolesta hänen asiakkuuttaan, kun hän mielellään tekee tämän itse?
Me E’sillä haluamme ennen kaikkea säästää asiakkaidemme aikaa ja tehdä asioita helpoksi. Yksi näitä edistävä ominaisuus ohjelmistossamme on loppuasiakkaiden itsepalveluportaali.
Subscription-malliseen liiketoimintaan kuuluu olennaisesti se, että asiakkaalla on valittuna esimerkiksi palvelutaso tai preferoitu maksutapa palveluun ja näitä valintoja pitäisi pysty hallinnoimaan kätevästi. Itsepalveluportaali on helppo tapa tehdä tämä, sillä siellä asiakas pystyy itsenäisesti tarkastella menneitä maksujaan, tehdä muokkauksia sopimukseen tai vaikka tehdä muutoksia omiin tietoihinsa.
Itsepalveluportaali toimii myös luonnollisena paikkana tarjota asiakkaalle lisäpalveluita. Portaalissa voi olla asiakkaalle tarjolla vaikka kertaluontoisia lisäpalveluita normaalin palvelutason lisäksi. Asiakas voi myös itse korottaa omaa palvelutasoaan, jolloin asiakas on tyytyväisempi ja sinä palvelun tarjoajana saat nostettua sopimuksen arvoa.
Itseasiointiportaali tuottaa parhaimmillaan lisää myyntiä, vähentää turhan manuaalisen asiakaspalvelun tarvetta ja pitää asiakkaat tyytyväisempinä.
Case: Asiakas haluaa myydä autojen huolenpitosopimuksia kuukausiveloitteisesti
Itseasiointiportaali mahdollistaa sopimuksen tarkastelun, sopimuskauden tarkastelun (ja mahdollisuuden pidentää tätä), maksuvaihtoehtojen tai tietojen muuttamisen sekä lisäpalveluiden tarjoamisen. Tätä kautta on mahdollista tarjota asiakkaalle vaikka talvirenkaiden vaihto ja asiakas pystyy helposti itse lisäämään tämän tilaukselleen.
Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä!