Kun alat tehdä tilaustaloutta, eli toistuvaisveloitteista liiketoimintaa, on hyvä ottaa huomioon muutamia tekijöitä, sillä tilaustalous eroaa perinteisestä tuotetaloudesta. Tässä koottuna asioita, joilla voi olla merkitystä liiketoimintasi menestyksen kannalta:
• Markkinatutkimus: Tee markkinatutkimus, jotta tunnistat palveluiden kysynnän, kohdeyleisösi koon ja ketkä ovat kilpailijoitasi. Tämä auttaa ymmärtämään markkinoita ja tekemään tietoisia päätöksiä hinnoitteluun, ominaisuuksiin ja markkinointiin liittyen.
• Hinnoittelustrategia: On päätettävä, paljonko laskutat tilauspalvelustasi. Tämä riippuu useista tekijöistä, kuten arvosta, jonka tarjoat asiakkaille, kilpailun tasosta markkinoilla sekä tuotantokustannuksista. On hyvä harkita erilaisten tilaustasojen tarjoamista asiakkaiden erilaisiin tarpeisiin ja budjetteihin vastaamiseksi. Lue lisää hinnoittelustrategiasta täältä ja hinnoittelumalleista täältä.
• Asiakashankintastrategia: Tilaajien houkuttelemiseksi on kehitettävä asiakashankintastrategia, joka sisältää markkinointi- ja mainontatoimet. Harkitse sosiaalisen median, hakukoneoptimoinnin (SEO), sisältömarkkinoinnin ja maksetun mainonnan hyödyntämistä tilauspalvelusi mainostamiseksi.
• Maksun käsittely: Millaisella järjestelmällä tilausmaksuja käsitellään? Varmista, että alusta on turvallinen, luotettava ja helppokäyttöinen asiakkaillesi.
• Asiakastuki: Hyvän asiakastuen tarjoaminen on ratkaisevan tärkeää tilaajien säilyttämiseksi. Varmista, että sinulla on asiakastukitiimi, joka käsittelee asiakkailta tulleet kysymykset sekä ongelmatilanteet.
• Laskutus ja tilausten uusiminen: Sinun on määritettävä, kuinka usein laskutat tilaajiasi ja milloin tilauksen uusiminen tapahtuu. Haluat ehkä tarjota alennuksia tai kannustimia asiakkaille, jotka päättävät uusia tilauksensa.
• Palvelun sisältö: Tilauspalvelun tulee vastata kohdeyleisön tarpeita. Varmista, että palvelusi on luotettava, nopea ja käyttäjäystävällinen.
• Tietoturva ja yksityisyys: Tilaajilta kerätään henkilötietoja, joten on tärkeää, että käytössä on vahvat tietoturva- ja tietosuojakäytännöt. Tämä sisältää asiakastietojen suojaamisen, tietosuojamääräysten noudattamisen sekä läpinäkyvyyden asiakastietojen käytön suhteen.
Nämä huomioon ottamalla olet jo pitkällä toistuvaisveloitteisen liiketoimintasi menestyksen suhteen. Me E’sillä autamme mielellämme liiketoimintasi kehittämisessä. Varaa siis aika, niin jutellaan lisää!