Oletko miettinyt, että miksi toistuvat maksut ja näiden myynti on niin hankalaa? Miksi liiketoiminnan pyörittäminen on haastavaa? Olisiko paljon ideoita myynnin kasvattamiseksi, kuten lisäpalveluiden myynti, mutta näiden tekninen toteuttaminen verkkomyynnin ohjelmistossa on vaikeaa tai mahdotonta?
Me olemme törmänneet näihin kaikkiin ongelmiin autoalan asiakkaidemme kanssa ja tämä olikin kehitysidean lähtöpiste E’s Your Businekselle. Miten saada tämä kaikki sujumaan helposti ja, noh,
saada lisää myyntiä aikaiseksi asiakkaillemme.
Autoalalla erilaiset huolenpitosopimukset ovat tyypillisiä tuotteita, joilla on kysyntää uusien autojen kaupassa. Monen asiakkaan laskutus kuitenkin pyörii hyvin manuaalisesti. Autoalan toimijat ovat kertoneet meille, että sopimushallinta ja erityisesti laskutuksen kankeus on yksi isoimmista kompastuskivistä palvelumyynnissä.
Lisäksi usein keskusteluissa nousee esille myös palvelutasot ja näiden kautta tehtävä lisämyynti. Asiakkaalle olisi helppo tarjota asiointiportaalissa lisäpalveluita tai palvelutason nostoa, mutta teknologia ei tue tätä.
Olemmekin oppineet, että autoalan asiakkaiden neljän asian kärki palvelutuotteiden myynnin kanssa on:
- Maksuvaihtoehdot – korttimaksu olisi kaikille kätevin laskutuksen sijaan!
- Turvallinen ja helppo sopimushallinta allekirjoituksineen
- Asiakasportaali, jossa asiakas itse pystyy nostamaan asiakkuutensa palvelutasoa joko tasonostoin tai lisäpalveluilla
- Markkinoinnin automaatio – miten saada kiinni loppuvien sopimuskausien asiakkaista?
Ohjelmistokumppani tähän liiketoimintaan tulisikin valita niin, että nämä kaikki ongelmat olisi mietitty juuri tähän toimialaan sopivaksi, jotta kokonaisuus ja arki toimisi mahdollisimman helposti.
Meillä E’sillä on monta esimerkkitapausta, joissa olemme päässeet ratkomaan näitä ongelmia asiakkaidemme – haluatko kuulla näistä lisää? Ota yhteyttä!