Nordic Business Forumissa puhui tänä vuonna Zoe Chance. Yalen professori Zoe piti puheenvuoron kuluttajakäyttäytymisestä ja siitä, että meitä ihmisinä ja täten myös kuluttajina ohjaa laiskuus – haluamme asioiden olevan helppoja.
Meitä ohjaa alligaattoriaivomme, jotka pyrkivät optimoimaan kaiken mahdollisimman helpoksi ja täten me ohjaudumme sinne, mikä on meille helppoa.
Me olemme E’sillä pureutuneet juuri tähän – ostamisen ja liiketoiminnan helppouteen, kuten nimemmekin “E’s Your Business” kertoo.
Asiakkaidemme asiakkaat haluavat siis ostaa helposti. He eivät halua keskeytyneitä ostoprosesseja siksi, että järjestelmä ei voi tehdä sopimusta tai ostotapahtumaan loppuun asti. He haluavat muuttaa sopimustaan heille sopivaksi juuri silloin kun tämä tulee mieleen. He haluavat ostaa palvelukokonaisuuksia, jotka helpottavat arkea.
Ja tätä kuukausiveloitteinen palvelu onkin parhaimmillaan - helppoutta!
Jotta voit tarjota asiakkaallesi parhaan ostokokemuksen varmista ainakin nämä:
- Erilaiset palvelutasot palvelemaan eri asiakkaita
- Helppo ostoportaali ostoksien tekoon – ostoprosessi ei voi enää jäädä odottamaan myyjän yhteydenottoa
- Asiakasportaali asiakkaan oman asiakkuuden hallintaan
- Monipuoliset maksutavat, jotta ostaminen ei jää kiinni sopivasta ostotavasta
- Jälkimarkkinointikanava – tyytyväinen asiakas on myös mahdollinen uusi asiakas sopimuksen loputtua, kunhan osaamme ottaa hänestä kiinni sopimuksen loputtua
Katsotaanko yhdessä nämä pointit kuntoon liiketoiminnassanne?