Käytämme evästeitä verkkosivustollamme, jotta käyttökokemuksesi olisi parempi.
Tiedote / TIEDOTE: Turkulainen ohjelmistotalo Loikka nappasi korona-aikana kiinni autoalan murrokseen

TIEDOTE: Turkulainen ohjelmistotalo Loikka nappasi korona-aikana kiinni autoalan murrokseen

Ohjelmistotalo Loikka on käyttänyt korona-ajan hyödyksi ja lähtenyt ratkomaan palveluliiketoiminnan haasteita kehittämällään ohjelmistolla E’s:llä. Ostamisen digitalisoituminen, kuluttajakäyttäytymisen muuttuminen ja pandemian vaikutukset ovat luoneet markkinoille aivan uudenlaista kysyntää ja tässä kehityksessä Loikka haluaa olla edelläkävijä.

“Näimme, että meille tutulla autoalalla oli haaste myynnin ja asiakaskokemuksen kanssa, kun tarkasteltiin kuukausiveloitteisten huolenpitosopimusten myyntiä. Päätimme siis napata tähän haasteeseen kiinni ja luoda samalla työpaikkoja tämän uuden tuotteen ympärille!” kertoo Loikan toimitusjohtaja Joonas Suominen.

Kuukausivelotteisten palveluiden kysyntä kasvaa

Iso trendi palveluiden ja tuotteiden ostamisessa on kuukausivelotteiset palvelut, jolloin kuluttaja maksaa tietyn summan ja saa tämän jälkeen palvelun käyttöönsä rajattomasti. Kuluttajalle tämä tarkoittaa ennustettavia kuluja ja helppoutta, palvelun tarjoajalle tämä puolestaan tarkoittaa parempaa asiakaskokemusta ja asiakkuuden jatkuvuutta.

Ajatus Loikan kehittämän E’s-palvelun taustalla on, että yritys pystyy myymään palveluaan kuukausivelotteisesti ja ohjelmisto hoitaa kaiken maksuliikenteestä, sopimushallintaan ja markkinointiin. Markkinoilla on palveluita, joista saa yksittäisiä näistä osa-alueista, mutta E’s:n vahvuus on siinä, että se yhdistää kaikki nämä ominaisuudet saman ohjelmiston alle. Kattavana ajatuksena ohjelmiston kehitystyössä on ollut asiakaskokemuksen parantaminen ja selkeä tarve kokonaisvaltaiselle palvelulle.

“Yksinkertaistettuna voisi sanoa, että olemme luoneet työkalun, jonka eri alojen toimijat voivat olla oman alansa Netflix. Kuukausimaksulla asiakas saa tarvitsemansa palvelun, hinnoittelu on läpinäkyvää ja ennustettavaa, ja tätä kautta asiakaskokemus paranee”, toteaa Suominen. 

Ensimmäiset asiakkaat jo mukana

Ensimmäiset asiakkaat ovat jo ottaneet palvelun käyttöön ja kysyntää palvelulle tuntuu olevan. “Yksi hienoimpia asioita tässä kokonaisuudessa on työllistämisvaikutus ja meillä Loikalla pyöriikin rekrytoinnit koko ajan, sillä osaajia tarvitaan koko ajan”, kertoo Suominen tulevaisuuden suunnasta. 

Kasvuodotukset E’s:lle ovat kovat, mutta Loikalla uskotaan vahvasti siihen, että tämä tuote palvelee niin eri alojen yrityksiä kuin kuluttajiakin. “Kun homma toimii, palvelu tulee asiakkaan luo, eikä asiakkaan tarvitse mennä palvelun luokse”, kuvaa Suominen E’s:n toimintaperiaatetta.