Artikkelit ja julkaisut
Täältä löydät E's Your Businessin tuottamat artikkelit, kolmannen osapuolen artikkelit sekä tiedotteet!
Ota nämä huomioon, kun alat tarjota palveluita toistuvaisveloitteisesti
Kun alat tehdä tilaustaloutta, eli toistuvaisveloitteista liiketoimintaa, on hyvä ottaa huomioon muutamia tekijöitä, sillä tilaustalous eroaa perinteisestä tuotetaloudesta. Tässä koottuna asioita, joilla voi olla merkitystä liiketoimintasi menestyksen kannalta:
• Markkinatutkimus: Tee markkinatutkimus, jotta tunnistat palveluiden kysynnän, kohdeyleisösi koon ja ketkä ovat kilpailijoitasi. Tämä auttaa ymmärtämään markkinoita ja tekemään tietoisia päätöksiä hinnoitteluun, ominaisuuksiin ja markkinointiin liittyen.
• Hinnoittelustrategia: On päätettävä, paljonko laskutat tilauspalvelustasi. Tämä riippuu useista tekijöistä, kuten arvosta, jonka tarjoat asiakkaille, kilpailun tasosta markkinoilla sekä tuotantokustannuksista. On hyvä harkita erilaisten tilaustasojen tarjoamista asiakkaiden erilaisiin tarpeisiin ja budjetteihin vastaamiseksi. Lue lisää hinnoittelustrategiasta täältä ja hinnoittelumalleista täältä.
Itsepalveluportaalista hyötyy niin asiakas kuin palveluntarjoajakin
Miksi hallinnoida loppuasiakkaan puolesta hänen asiakkuuttaan, kun hän mielellään tekee tämän itse?
Me E’sillä haluamme ennen kaikkea säästää asiakkaidemme aikaa ja tehdä asioita helpoksi. Yksi näitä edistävä ominaisuus ohjelmistossamme on loppuasiakkaiden itsepalveluportaali.
Subscription-malliseen liiketoimintaan kuuluu olennaisesti se, että asiakkaalla on valittuna esimerkiksi palvelutaso tai preferoitu maksutapa palveluun ja näitä valintoja pitäisi pysty hallinnoimaan kätevästi. Itsepalveluportaali on helppo tapa tehdä tämä, sillä siellä asiakas pystyy itsenäisesti tarkastella menneitä maksujaan, tehdä muokkauksia sopimukseen tai vaikka tehdä muutoksia omiin tietoihinsa.
TIEDOTE: Maria Flemmich Suominen E’s Your Busineksen advisoriksi
Näin luot onnistuneen hinnoittelustrategian subscription-liiketoiminnallesi
Onnistuneen tilauspohjaisen hinnoittelustrategian luominen on olennainen osa tilaustalous-liiketoimintaa, sillä se vaikuttaa suoraan asiakkaiden hankintaan ja säilyttämiseen. Tilauspalveluiden hinnoittelu eroaa perinteisistä hinnoittelumalleista ja vaatii ainutlaatuista lähestymistapaa, jotta se on asiakkaille kannattavaa ja houkuttelevaa. Tässä blogitekstissä tutkimme tärkeimpiä näkökohtia tilaustalous-liiketoimintasi hinnoittelustrategian luomiseen.
Ymmärrä kohdeyleisöäsi
On tärkeää ymmärtää, että asiakkaat ovat valmiita maksamaan palvelusta tai tuotteesta, jota he pitävät arvokkaana. Jotta voit luoda hinnoittelustrategian, joka resonoi kohdeyleisösi kanssa, sinun on ymmärrettävä heidän tarpeet, kipukohdat ja arvot. Markkinatutkimukset, asiakashaastattelut ja kyselyt voivat auttaa sinua keräämään näitä tietoja.
Miksi valita tilaustalous liiketoimintamalliksi?
Tilaustalous (subscription economy) on liiketoimintamalli, jossa asiakkaat maksavat tuotteen tai palvelun käytöstä toistuvaisveloitteisesti. Tämä malli on tullut yhä suositummaksi viime vuosina, ja hyvästä syystä. Tässä muutamia tilaustalouden etuja:
Ennustettavat tulovirrat
Yritysten kannalta yksi tilaustalouden suurimmista eduista on tulovirtojen ennustettavuus. Tilausten myötä yritykset voivat odottaa tietyn määrän tuloja joka kuukausi, mikä helpottaa tulevaisuuden suunnittelua ja budjetointia.